Av. Santa Eulàlia 220-B Nau 14

De dilluns a divendres de 9 a 19h

info@proogresa.es

93 537 54 83

Instagram, Flickr o Pinterest, amb quin em quedo?

Les xarxes socials s'han convertit en l'actualitat en una arma de màrqueting tan important com un bon disseny web. I segons la naturalesa del nostre negoci hem de saber triar en quines estar presents. En 2014 van arrasar aquelles basades en les fotografies però de totes, amb quin triar? aquí et donem uns consells.

 

Les xarxes socials estan de moda i cada vegada amb més importància en l'estratègia de màrqueting de qualsevol negoci per molt petit que aquest sigui. Poder ampliar la cartera de clients i arribar a totes les parts del món, és només un dels seus grans beneficis. I n'hi ha basades en les fotografies perquè, al cap i a la fi, el que venem és imatge i productes.

Sobretot per a aquestes empreses i negocis que venen productes, les xarxes socials basades en fotografies s'han tornat imprescindibles i són considerades altres de les tendències en social media per al 2015. I n'hi ha tres que manegen el major nombre d'usuaris, Flickr, Pinterest i Instagram . És positiu estar a tot? Quin és millor per al nostre negoci?

És complicat triar una d' entre aquestes tres xarxes socials amb milions d'usuaris diaris. I, per descomptat, no és una mala idea tenir presència en les tres però, compte, si s'està present, s'està present. És a dir, tenir presència en una xarxa social implica treball diari o amb alguna altra periodicitat fixa amb l'objectiu de mantenir-la viva. No hi ha res pitjor cara als usuaris per la imatge d'una marca de tenir una xarxa social però oblidada.

Instagram és la xarxa social basada en fotografies més utilitzada amb més de 200 milions d'addictes, entre ells moltes celebrities i marques. El segueix Flickr amb 75 milions, i just darrere Pinterest amb uns gens menyspreables 70 milions. Ens decantem per Instagram?

A priori, Instagram és la més utilitzada i per tant a la que més seguidors podrem assolir. També és la millor pensada per ser utilitzada des de dispositius mòbils i permet interessants marcs, colors i filtres d'aplicar en cada fotografia i tornar gairebé professional. Però també presenta certes mancances com per exemple, a l'hora de crear carpetes per categories que no és tan àgil, no permet la creació de catàlegs de forma senzilla, dificultats a l'hora d'organitzar imatges ... però, és la més usada per les marques.

Flickr és una xarxa social basada en fotografies molt recomanable per a fotògrafs professionals que vulguin potenciar la imatge amb tots els seus matisos. O el que és el mateix, la foto com la protagonista abans que el mateix producte. Ofereix també multitud de tons, efectes ... però, no està del tot pensava per ser compartida en xarxes socials la qual cosa ha minvat el seu creixement. En definitiva, per a una PIME no seria la millor xarxa social a triar.

I, finalment, Pinterest. Triomfa a Europa, així que si l'empresa vol abastar altres continents que s'oblidi d' ella. És la més senzilla i aquesta per als poc familiaritzats amb les noves tecnologies és tot un plus. És molt beneficiosa per a empreses, permet fer catàlegs per a clients, fàcil de viralitzar, seguir als clients que t'interessen ... si Flickr és una bona opció per a professionals de la fotografia, Instagram per posicionament de marca, Pinterest pot funcionar perfectament per a petites i mitjanes empreses cara a presentar els seus productes.

Comparteix:

Fes un comentari: