Av. Santa Eulàlia 220-B Nau 14

De dilluns a divendres de 9 a 19h

info@proogresa.es

93 537 54 83

Així no! errors a evitar en triar un logotip corporatiu

És una decisió important, el logotip de la nostra empresa serà la imatge que ens representi i aquesta ha de ser escollida de la forma més correcta i efectiva possible. No obstant això, hi ha empreses que opten per dissenys impossibles i inadequats. Això és el que cal evitar.

És la nostra targeta de presentació. La imatge de la nostra empresa. I n'hi ha que, bé per desconeixement, excés, defecte o, simplement, per estalviar-se uns euros, decideixen triar el disseny d'un logotip que poc o té res a veure amb la comesa de l'empresa, o bé que el seu disseny és pobre i poc efectiu. De debò cal jugar-se la nostra imatge per triar un mal logo? Hi ha coses que es poden evitar al dissenyar un logo.

Per exemple, pecar per minimalistes. Hi ha logos que volen passar tan desapercebuts o ser tan summament moderns que la senzillesa del seu logo peca per va i insubstancial. Hi ha empreses que es decideixen per logos anodins i tan simples que pensen que triar un parell de ratlles o algun altre símbol els converteix en una empresa trendy. Una mica d'imaginació!

I el mateix que les empreses que pequen per excessos i decideixen dissenyar un logo i que aquest es converteixi en gairebé un escut d'un país, amb sigles, paraules, dibuixos... al final una amalgama de diferents objectes que fan recarregat el logo d'empresa i provoca el rebuig de qui ho veu.

Tampoc cal ajustar el disseny del logotip de l'empresa a les modes actuals. Aquestes i més en disseny, solen ser passatgeres. Una certa tipografia o un disseny artístic que potser una marca a lloc de moda i que moltes empreses decideixen emular en el seu logo. Gran error. I, per descomptat, un altre error al diseñar un logo és emular o copiar un altre encara que no sigui de la competència. Defineix la teva personalitat. Sigues tu mateix i no et fixis en cap logo per molt efectiu que aquest sigui.

Dissenyar un logotip ha de ser un còmput entre l'experiència del dissenyador però també el gust del client, això cal tenir-ho sempre molt en compte. A més sempre està bé que hi ha algun objecte o detall que tingui a veure amb el sector d'activitat de l'empresa i fins i tot el color és important. Hi ha colors que no serveixen per a tots els sectors, regles no escrites que mereixen la pena transgredir però poc.

I, finalment, hem de tenir en compte diferents qüestions tècniques. Per exemple, treballar amb logos en format imatge és un altre error ja que aquests s'han de fer en format vector com .eps o .ai. Això permet realitzar un escalat dels mateixos sense produir distorsió o brutícia a la imatge. Tampoc cal usar imatges rasteritzades, gràfics de bancs d'imatges o una bona tipografia.

Comparteix:

Fes un comentari: